6098380500 |
Aprofundiment en la pedagogia de projectes |
2016-2017 |
Formació interna de centre. Secundària en general |
|
|
|
5/10/2016 - 25/5/2017 (30 hores) de 15:45h a 17:45h |
|
INS Torrevicens |
|
av. Torre Vicens, 3 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'anàlisi de resultats d'avaluació interna i externa fan palesa la necessitat d'introduir canvis metodològics en les activitats d'E/A i donar continuïtat a la metodologia emprada en les escoles adscrites.
|
| |
Objectius |
1. Aprofundir en el coneixement de la pedagogia per projectes.
2. Formar un equip de professors que impulsin canvis metodològics a l'aula.
3. Planificar, dissenyar, coordinar, aplicar i avaluar projectes i treballs globalitzats a l'etapa d'ESO.
|
| |
Continguts |
1. Fase d’autodiagnosi:
El centre ha de concretar les raons que els han portat a la necessitat de canvi metodològic, fixar les expectatives de millora que pretén aconseguir tenint una visió realista dels recursos i les possibilitats per iniciar-se en aquesta metodologia.
Es farà un procés de documentació teòrico – pràctica per conèixer a fons els processos d’aprenentatge competencial que es produeixen a partir de plantejaments metodològics globalitzats, i en concret amb la pedagogia de projectes. Se cercarà el o els nivells educatius on es vol començar a experimentar, la tipologia de projectes triades i el professorat implicat en aquesta implementació.
Fase de construcció i experimentació:
Es farà el disseny d’un projecte, acotat temporalment i acord als criteris anteriors. Es durà a la pràctica en les aules i les àrees establertes.
Fase d’avaluació:
Es farà una anàlisi de la pràctica realitzada, es faran les correccions convenients, es contrastarà amb les expectatives i possibilitats. Un cop fet aquest procés s’iniciarà la planificació per a l’extensió de la metodologia segons les possibilitats del propi centre.
|
| |
Formador/a |
Pilar Atienza, Mª Jesús Castro, Francesc Clavera
|
| |
Avaluació |
Aprofitament en termes d’aprenentatge: Elaboració i realització d’activitats orientades a l’aplicació a l’aula.
Transferència immediata: Aplicació a l’aula de les propostes relacionades amb els continguts de l’activitat i les línies de treball a seguir.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i amb la transferència immediata.
- Valoració del centre + informe de seguiment del SE + vistiplau de l’inspector/a.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
05/10/2016 |
1545 |
1745 |
Sessió 2 |
dimecres |
19/10/2016 |
1545 |
1745 |
Sessió 3 |
dimecres |
09/11/2016 |
1545 |
1745 |
Sessió 4 |
dimecres |
23/11/2016 |
1545 |
1745 |
Sessió 5 |
dimecres |
07/12/2016 |
1545 |
1745 |
Sessió 6 |
dimecres |
18/01/2017 |
1545 |
1745 |
Sessió 7 |
dimecres |
08/02/2017 |
1545 |
1745 |
Sessió 8 |
dimecres |
08/03/2017 |
1545 |
1745 |
Sessió 9 |
dimecres |
12/04/2017 |
1545 |
1745 |
Sessió 10 |
dijous |
25/05/2017 |
1545 |
1745 |
|
| |